2018. szeptember 3., hétfő

Prológus

Kedves Idegen, üdv a blogomon! 
Maja Tankwallnek hívnak, a nevemhez leginkább fanfictiönöket, valamint egy személyes, novellás blogot, a MATT-ot köthetitek. Az elmúlt több, mint egy évben nagy szerepet töltött be az életemben a regényem, Az utolsó ecsetvonás írása, és az éjszakába nyúló pötyögéseknek, ötleteléseknek, és jegyzeteléseknek meg is lett az eredménye: 2018. augusztus 31-én befejeztem a történetet. Itt az idő, hogy Ti is megtudjátok, min dolgoztam eddig. 
Jó olvasást, véleményeket szívesen fogadok! 

Maja

****
Az iskolapszichológus irodájában kétségtelenül kellemesebb légkör fogad, mint az igazgatónál. Talán csak azért gondolom így, mert nem jelentették be a hangosbemondóban, hogy jelenésem van a nőcinél, vagy, mert az ittlétem előtt nem kellett felképelnem a suli ügyeletes lotyóját.
Persze, a doktornő is sokban különbözik a többiektől. Ő tudja, hogy valami bánt. Bánt? Hisztérikus röhögés tör rám, az öklöm a combomnak ütközik, a szemzugomban sós cseppek gyülekeznek. Szenvedek. Napok óta mást sem teszek, csak tehetetlenül őrlődöm, magamban szitkozódom, és agyalok, megállíthatatlanul töröm a fejem, hogy mit tehettem volna másképp. Mi lett volna, ha…
A sötét szálak alkotta függöny takarásából egy ismerős arc rajzolódik ki előttem. A szeme az, amitől nem tudom elszakítani a tekintetemet, úgy vonzza magához, akár a mágnes az eltévedt vasport. Mint a karamella a torkos gyereket.
Karamellaszín.
Még mindig mosolyog, fürkészően vizslatja a szemem alá gyűlt karikákat, minden egyes lélegzetvételével igyekszik biztonságérzetet sugallni. Még nem tudja, amit én igen. Már soha többet nem lehetek biztonságban; addig nem, amíg nem javul az állapota, addig nem, amíg egy tizedszázalék esély is van arra, hogy végleg elveszítsem.
Úgy röhögök, mint egy megkergült hiéna, aki az utolsókat rúgja. Folytatom a játszmámat, amiben hónapok óta mindenkinek csak hazudok. Most megszívtam, Hajdú csont nélkül bevette, hogy a jövő heti döntő miatt idegeskedem, majd azzal a lendülettel beajánlott a dilidokihoz. Ez meg jött a megszokott sémával, hogy legyek őszinte, öntsem ki a szívemet, ami itt elhangzik, kettőnk között marad, és a többi, és a többi.
Egy órája kuporgok a kényelmes bőrkanapén, ami hirtelen leírhatatlanul szűknek tűnik. Nem kell fojtogatáshoz folyamodnia, azt megteszik a gondolataim is. Érzem, hogy lassan vége a történetünknek. Megőrülök, kiakadok, összetörök valamit, odamegyek hozzá, és addig püfölöm azt a nyomorék fejét, amíg fel nem nyitja a szemét, és el nem küld a picsába. Mert ezt tenné. A múltkori után biztosan.
De legalább megszólalna. Nem vívódna többé élet és halál közt.
Megint a pszichológusra nézek. A karamellaszínű szempár láttán megered a nyelvem. Lassan vágok bele, mintha nem is neki mesélnék, hanem magamnak próbálnám feleleveníteni az elmúlt hónapokat. A titkos órákat, amelyek egy kavargó örvény mélyére rántottak.

6 megjegyzés:

  1. Drága Maja!
    Imádtam ezt a prológust, már a novellád folyamán teljesen belszerettem a történetbe, a karakterekbe és az egésznek a hangulatába. Nem tudom, mennyit változtattál meg az eredeti felállásból, meg ugye a részleteket sem, így nagyon-nagyon kíváncsian várom, milyen csodát hoztál ki ebből az egészből!
    Love, Lyla <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Lyla!
      Köszönöm szépen a kommentet, amivel Te lettél az első ezen a blogomon:) Egyébként a történet eleje valószínűleg ismerős lesz, inkább a vége felé tettem be plusz csavarokat, plusz jobban kidolgoztam a karaktereket, így nyilvánvalóan mindenkivel kapcsolatban lesznek még, hmmm, érdekes dolgok :D

      Maja<3

      Törlés
  2. Sziaaa!
    Naaa szóóval, az a helyzet, hogy már kiesett pár rész és esemény a történetből, még akkor is, ha beavatottnak számítok :33 Úgyhogy biztos lehetsz abban, hogy mindig kommentelek, esetleg kiakadom, te meg így közlöd majd, hogy "Ömm..Lili, te amúgy tudtad, hogy ez lesz, mert meséltem". :D Meeeg úgy döntöttem, hogy nem olvasom el az utolsó fejezetet és az olvasókkal együtt haladok ♡ Úgyhogy nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, még akkor is ha sok részt már olvastam és ismerem a történetet. (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaaaa!
      Semmi baj, tudod, hogy a kommenteknek csak örülök. Köszönöm, hogy itt is számíthatok majd rád<3

      Maja

      Törlés
  3. Szia, Maja!

    Nem tudom, tudod-e, de 'titokban' sok novelládat olvastam. Azért titokban, mert egy lusta bunkó vagyok, aki sosem ír hozzászólást. Bocsi. :( De most itt vagyok, hátha ezzel jóváteszem. Szóóval, imádom ezt a prológust, úgy ahogy van. Mivel sok még nem derült ki számomra ezért csak annyit mondhatok, hogy tényleg imádom, tetszett nagyon, és hamarosan megyek az első fejezetre! :)

    VálaszTörlés
  4. Szia, Vivi:)

    Köszönöm szépen a dicséretet, örülök, hogy tetszett a prológus. Remélem, az első fejezetről is hasonló véleményed lesz:)
    A kommentelés meg, hát igen... sajnos mostanában én is kezdek kijönni a gyakorlatból, szóval ha ez segít, osztozok veled a büdös bunkó címen😅😂

    Puszi, Maja<3

    VálaszTörlés